Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Významné osobnosti světové literatury po roce 1945

Beat generation
- hlavní představitelé:

Allen Ginsberg
(elen ginsberk)

- rozporuplně přijímaný americký básník, o němž se můžeme dočíst, že je geniálním básníkem, ale i nestydatým homosexuálem, rozvracečem společnosti a vousatým šarlatánem
- celý jeho život je protkán cestami po světě

- jeho nejvýznamnějším dílem je básnická sbírka Kvílení
o zachycuje některé důležité krizové momenty autora, jsou to obrazy plné vulgarity a naturalismu, Ginsberg vyloučil ze své poezie jakoukoli líbivost
o sbírka šokovala svou otevřeností, odvahou a obžalobou světa kolem
o sám Ginsberg napsal:

„Psával jsem velice formální poezii, ale pak jsem se rozhodl, že vše, čemu jsem chtěl dát průchod, přestanu potlačovat, a tak vzniklo Kvílení. Šlo mi o to, vyjádřit vše, co jsem nosil v hlavě, a ne napsat nějakou báseň. Když jsem ho ale napsal, uvědomil jsem si, že není publikovatelné – dotkl bych se řady lidí a hlavně své rodiny. To samé se stalo i Jacku Kerouacovi – bál se, že si jeho matka přečte jeho tajné myšlenky a postaví se proti jeho přátelům, tomu, že pije, kouří marihuanu a střídá holky. Nakonec jsem ale Kvílení stejně v roce 1956 vydal a dodnes toho nelituji.“

Žádné komentáře:

Okomentovat