O súlade zákonov a nariadení vlády, všeobecne záväzných právnych predpisov ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy rozhoduje ústavný súd vždy, keď dostane návrh od oprávneného subjektu.
O súlade všeobecne záväzných nariadení orgánov územnej samosprávy a o súlade všeobecne záväzných právnych predpisov miestnych orgánov štátnej správy a všeobecne záväzných nariadení orgánov územnej samosprávy, v ktorých tieto plnia úlohy štátnej správy ústavný súd rozhoduje iba v druhom slede, ak vec nepatrí na rozhodnutie všeobecnému súdu.
Predmetom konania o súlade právnych predpisov je skúmanie súladu právneho predpisu nižšej právnej sily s právnym predpisom vyššej právnej sily. Ústavný súd nepreskúmava súlad právnych predpisov rovnakej právnej sily.
Za podmienky, že ústavný súd pri rozhodovaní zistí nesúlad preskúmavaného právneho predpisu nižšej právnej sily s právnym predpisom vyššej právnej sily alebo s medzinárodnou zmluvou, a pritom zistí nesúlad aj ďalších právnych predpisov s predpismi vyššej právnej sily alebo s medzinárodnou zmluvou, môže dôjsť v priebehu konania k rozšíreniu predmetu konania.
Konanie o súlade právnych predpisov začína iba na návrh. Návrh na začatie konania okrem všeobecných náležitostiach uvedených v zákona č. 38/1993. Z.z. musí obsahovať aj osobitné náležitosti.
Žádné komentáře:
Okomentovat