Šafiovské školy sa spolu s hanefíovskými zúčastňovali na udeľovaní právnych rozhodnutí, na vyučovaní práva vo všetkých moslimských mestách a na učených zhromaždeniach, kde si vymieňali názory.
Aš-Šafií sa orientoval na problémy tradícií, ktoré rušia platnosť iných tradícií a tradíciám zrušeným. Neskoršia tradícia ruší skoršiu. Došiel k poznaniu, že korán je v mnohých svojich častiach náznakový a preto intenzívne hľadal niečo bližšie k právnej oblasti, Z tohto dôvodu stanovil ako základný prameň práva sunnu, pričom sa opieral o tiet tradície, ktoré jasne pripomínali proroka Mohammeda – jeho myšlienky, výroky a činy.
Islamské spoločenstvo sa má riadiť nielen koránom, ale aj sunnou.
Je pôvodnom delenia prameňov šárie – božieho zákona na korán, sunnu,idžbu a quijás.
62. Charakteristika systému islamského práva
Právo je súčasťou náboženstva a neodmysliteľnou časťou islamu. V krajinách islamu je ustanovenie čisté svetského práva nemožné, pretože ortodoxnosť islamu vylučuje možnosť akéhokoľvek iného práva, ktoré by nezodpovedalo normám šarie, zahŕňajúcej boží zákon, kultové a právne príkazy a zákazy, zostavené na základe koránu a sunny.
Žádné komentáře:
Okomentovat