Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Principy řízení kvality

Jsou součástí strategického řízení všech činností firmy a jsou zaměřeny na:
- zvyšování kvality dodávek a vztahů s dodavateli
- zabezpečené požadované kvality technické přípravy, výroby, expedice
- nadstandardní kvality odbytu a servisu
- přípravu pracovníků včetně nalezení motivace
Subsystémy kvality:
- marketing a prodej
- technický vývoj nových produktů
- výrobní procesy
- materiálně-technické zásobování

Většina zdrojů nekvality je způsobena poruchami subsystému, proto se strategie řízení kvality zaměřuje především na systémová opatření. Chce-li firma nabízet dlouhodobou záruku kvality s certifikátem jakosti je nezbytné kontrolovat kvalitu všech koordinačních spojení, jejich průchodnost a intenzitu využívání = audit kvality.

Užití projektového řízení
Při určité představě budoucího nového produktu – činnosti, musí být stanoveno:
- cílová orientace – vymezení hierarchie dílčích cílů, aby bylo splněno zadání
- koordinované provedení logicky provázaných činností
- časové omezení
- unikátnost – tvorba něčeho nového
Aktéři spolupracující na projektu – manager, interní uživatelé, vedení firmy, členové projekčního týmu, vedoucí disponibilních zdrojů , sociální klima – rivalita nebo přátelství, stanovisko nadřízeného – přidělení zdrojů, externí uživatelé, legislativní autorita, spolupracující organizace, subdodavatelé.

Žádné komentáře:

Okomentovat