Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5. SPECIFICKÉ POŽADAVKY NA BANKOVNÍHO MANAŽERA

Očekávání zákazníka
§ racionalita, spolehlivost a diskrétnost - tzn. že všechnby finanční operace, vč. kalkulace jejich rizika musejí být přesně naplánovány, mít informační podporu - vč. ochrany před zneužitím, a musí být kontrolovatelné.

Požadavky na bankovní manažery
§ umět vyhodnotit situaci, nejen na finančních trzích
§ běžně používat techniky managementu rizika
§ využívat prostředky IT
§ pracovat s modely neurčitých situací
§ řídit se důsledně etikou bankovního podnikání.

Etický kodex chování bankovního manažera
Nedodržování etiky chování bankovního manažera, i kdyby se jevilo krátkodobě výhodné, má v dlouhodobé perspektivě za důsledek ztrátu důvěry zákazníků, což může znamenat i konec existence banky.
Chování bankovního manažera se musí řídit Kodexem bankovní etiky, platným pro všechny banky ČR, vydaným 1993 Bankovní asociací Praha a upravující etické normy bankovních činností ve 4 oblastech
1. Obecné zásady chování bank - důvěrnost ve finančních záležitostech - výjimkou poskytne informace na základě zákona, v zájmu ochrany bankovních transakcí nebo se souhlasem klienta
2. Vztah pracovníka k bance, v níž pracuje - plní povinnosti, prohlubuje kvalifikaci, vyvaruje se podnikání které by mohlo způsobit konflikt jeho zájmů se zájmy banky - tzn. nepodniká s informacemi a výhodami banky, neposkytuje informace o vnitřních záležitostech banky, její strategii, nevyjadřuje se o poměrech klientů banky a hodnocení klientů banky, nepřijímá věcné a finanční výhody
3. Vztahy pracovníka banky ke klientele
4. Vztahy bank navzájem
Etický kodex chování bankovního manažera
§ obezřetnost - rozhodování o akceptovatelném riziku se řídí zásadami managementu rizika a schopnost klienta určité riziko operací s jeho kapitálem připustit
§ závaznost pravidel - kapitálová přiměřenost, úvěrová obezřetnost stanovená centrální bankou omezuje rozhodovací prostor manažera na 60-70% ve srovnání s manažery v průmyslových podnicích nebo obchodních organizacích
§ povinnost provádět osobně některé důležité operace, např. obchody s významnými klienty.
§ musí působit svým vzhledem, celkovým dojmem solidně a spolehlivě - většina bank má pro tuto oblast vymezena určitá pravidla

Žádné komentáře:

Okomentovat