Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nástroje:

Manažerská kontrola je nástroje mezi strategickým plánování a operačním řízením.
Strategické plánování a jeho funkce:
– určování směrů rozvoje, analýza prostředí a vytváření pozice firmy
- rozhodování o skladbě činností
- stanovení strukturálních změn v organizaci
Managerská kontrola:
- operační plánování – projektování zdrojů – 3 – 6 měsíční plány ve vazbě na finanční vyjádření
- koordinace přiřazování zdrojů – projektové plánování systémem ročních rozpočtů
- uchování, analýza a zveřejňování ekonomických výsledků, hlavní kritéria – ekonomické prvky: výnosovost, nákladové a ziskové marže, finanční prvky: objem aktiv a pasiv
Operační řízení:
- uspořádání činností
- uspořádání zdrojů
- plán činnosti
Managerská kontrola vyžaduje použití technických a organizačních nástrojů, k nimž patří:
- zavedení systému analytického řízení nebo nákladového účetnictví včetně nástrojů a metod pro vyhodnocování výnosů
- informační systém pro oběh a šíření manažerských informací
- struktura definovaných středisek odpovědností, která budou hlavními objekty manažerské kontroly

Vymezení a cíle nákladového účetnictví v bankách
Nákladové účetnictví se vztahuje k vnitřnímu řízení společnosti. Informace lze uspořádat do 3 kategorií: finanční – z peněžních toků a pohybů, o produkci – vztahujícím se ke zpracovaným objemům a použitým zdrojům (lidé a materiál), marketing – vztah trhu a prodávaných produktů.
Cíle: poskytnutí relevantních, kvantifikovaných dat zodpovědným subjektům, která jim umožní:
- analyzovat výnosy podle hospodářských středisek, klienta, skupiny klientů nebo produktů
- zaměřovat činnost s ohledem na větší efektivnost
- analyzovat výkonnost
- analyzovat produktivitu
- stanovovat cenu pro klienta

Žádné komentáře:

Okomentovat