Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

b) Informační systém

b) Informační systém
Pracovníci jednotlivých linií potřebují relevantní informace
- obchodní a technické složky – informace o zákaznících, o jejich potřebách, o přínosech jednotlivých zákazníků pro výsledky podniku
- technické složky – informace o produktech a technologiích konkurence
- pracovníci provozní – informace o statistice vlastních nedostatků při realizaci produktu, kvalitě, apod.

c) Motivace
Vytvořit prostředí, které zajišťuje motivaci pracovníků:
- zveřejňovat iniciativu a podněty zaměstnanců
- měřítka pro iniciativu a výkonnost zaměstnanců (měřící systém ro zlepšování jednotlivých procesů, např. dodržování termínu zakázky)
- osobní angažovanost (osobní cíle spojené se systémem odměňování, cíle týmu – také vztah k odměnám

3.2 Strategie rozvoje podniku a měřítka BSC

Měřítka BSC rozdělena do 4 skupin – perspektiv by měla konkretizovat měřitelné úkoly pro manažery i zaměstnance
Správná identifikace cílů a měřítek – předpoklad úspěšné implementace rozvojového plánu – to je přínos BSC.
BSC chce a umí převést plnění strategického záměru na plnění cílů v jednotlivých perspektivách.
Abychom splnili cíle, musíme měřit výkonnost pomocí nastavených měřítek (rovněž ve 4 skupinách)

Principy tohoto přechodu ze strategie – měření:
a) vztah příčina  důsledek
Je třeba vytvořit systém příčinných souvislostí
Princip Jestliže – potom
Jestliže – hybné síly
Potom – výstupní měřítka (propojená s cíly)

b) Indikátory splnění jednotlivých měřítek (podle metodiky BSC)
Výstupní měřítka – zpožděné indikátory
Hybné síly výkonnosti – předstižené indikátory
Výstupní měřítka
– totiž často neukazují, jak má být výstup dosažený

Žádné komentáře:

Okomentovat