Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6.2 Vyjasnění strategie

6.2 Vyjasnění strategie

Pozn.: Někdy se v literatuře pod slovem strategie míní celý strategický záměr (plán) (Rozdíl proti terminologii SMA)
Pro „vyjasnění“ strategie se používají tyto dílčí činnosti:

- Kontrola zpracování strategického plánu
a) před nasazením BSC je nutné mít zpracovaný dokument „strategický plán“ (t.j. vize, cíle, strategické postupy)
Rovněž analýzu vlivů externího prostředí i rozbor stávajícího stavu interních sil.

b) seznámení se se základním strategickým postupem.
Koncepty jednotlivých použitelných strategií (Ansoff, Drucker, Porter):
• tržní
• hodnotové
• zdrojové

c) systém cílů strategického plánu
BSC neurčuje cíle, pouze je transformuje do metodiky BSC!

d) potřebné informace k sestavení BSC

Praktický postup při vyjasňování strategie (P. Horváth)
a) Kontrola strategického plánu není kontrola obsahu (věcná náplň – strateg. plánování)
Je to kontrola, zda je strategický plán připraven pro implementaci BSC a jestli obsahuje všechny vazby (vize, plánovací horizont, vlivy prostředí, tržní segmenty, produkty, skupiny zákazníků, konkurence, očekávání vlastníků podniku)
b) Postup
- studium strategického plánu
- analýza prostředí
- společné pochopení strategického plánu
c) Kontrola strategického plánu z pohledu zákazníků (kontrola splnění všech požadavků)
d) Kontrola provedených strategických analýz

Žádné komentáře:

Okomentovat