Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.2.2 Zákaznické procesy

5.2.2 Zákaznické procesy
Tento interní řídící proces musí zajistit dlouhodobé vztahy se zákazníky, kteří pomohou realizovat růstovou strategii podniku.
Lze je rozdělit na:
- výběr zákazníků
- získání zákazníků
- udržení zákazníků
- zlepšování vztahů se zákazníky

5.2.2.1 Výběr zákazníků
Také segmentace trhu. Je to složitá analýza. Na jedné straně stojí zákaznické očekávání současnosti. Ale i budoucnosti a na druhé možnosti firmy pro současnost i budoucnost. Nejlepší výsledek – přesvědčit zákazníka, že pro budoucnost je nejlepší náš produkt.

Cíle a měření:
- rozumět segmentům trhu (hodnoty zákazníků, možnosti zisku na segmentu, možnosti podílů na trhu)
- prověřit „neziskové“ zákazníky (důvody a výsledek)
- cílové zákazníci přinášející hodnotu (rozbor a seznam)
- řízení s firemní značkou (prověření a prosazení ....

5.2.2.2 Získání zákazníků
Náročný i nákladný proces s nově vybranými zákazníky. Oboustranná dohoda, že firma nabízí produkt přesně v cílových parametrech (hodnotách) zákazníků.
Cíle a měření:
- komunikovat a dokazovat hodnoty nabízených produktů ( dostat do podvědomí přednosti našich produktů)
- marketingové akce pro vybrané zákazníky (různé akce pro různé zákazníky)
- získání zákazníků (sledování nákladů pro získání zákazníků, plán dlouhodobějších vztahů)
- distribuční kanály

Žádné komentáře:

Okomentovat