Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

INTEGRACE PODNIKOVÝCH PROCESŮ A FUNKCÍ IS/IT:

Úroveň tohoto typu integrace vypovídá o tom, do jaké míry jsou podnikové procesy podporovány informačními technologiemi, neboli do jaké míry „prorostly“ informační technologie do života podniku.
Rozlišení stupňů:
1. jednotlivé procesy částečně podporované funkcemi IS/IT
2. podpora procesů v jednotlivých organizačních útvarech
3. podpora procesů přecházejících hranice útvarů stejné úrovně řízení (horizontální integrace)
4. podpora procesů přecházejících hranice útvarů různé úrovně řízení (vertikální integrace)
5. komplexní podpora procesů v podniku
6. podpora procesů probíhajících mezi podnikem a jeho externími partnery - dodavateli, odběrateli, bankami atd (externí integrace)
První stupeň této integrace byl v podnicích typický v sedmdesátých letech, druhý a třetí v průběhu osmdesátých let, o čtvrtý až šestý stupeň podniky usilují v současné době.
Integrace uživatelského rozhraní:
Sjednocení principů komunikace pro všechny aplikace:
- jednotný význam funkčních kláves
- jednotný tvar jídelníčků (menu) a nápověd
- jednotnou manipulaci s okny na obrazovce
- jednotné pojmenování stejných objektů zpracovávaných v různých aplikacích atd.
Integrace metodická:
Vytvoření a využívání jednotné metodiky tvorby dokumentace a rozvoje IS/IT. Posun z práce individuálně-umělecké k práci týmově-průmyslové.

Integrace hardwarová a technologická:

Nástup osobních počítačů přinesl dezintegraci jak do podnikových IS/IT, tak na trh s informačními technologiemi.
Cílem HW integrace je vzájemné propojení HW komponent různých výrobců do jedné počítačové sítě.
Cílem technologické integrace je společné řešení problémů na poli datových základen, ZSW a ASW a na poli uživatelského rozhraní.
Problémy (HW-I) – komponenty mohly být samy o sobě bezchybné a přesto dohromady
nefunkční
- neexistence manuálu popisujícího žádoucí stav rozhraní jednotlivých komponent
- značným pomocníkem byla standardizace HW rozhraní a síťové OS
Problémy (TECH-I) – potřeba přejít na distribuované datové základny a zpracování transakcí.
(datová základna: data v několika PC, uživatel si může vytvářet vlastní databázi, možnost přenášet vzájemně data, zpracování řízeno 1 i víc systémy, v databázi lze ukládat data v různých formátech, lze ukládat různé typy dat – texty, grafy, zvuky, obraz, video)
(distr.zpracování: transakce mohou být zpracovány různými programy na různých PC, využívá se architektura klient/server – transakce se realizuje 2 nebo více samostatnými a kooperujícími procesy běžícími na více PC současně)
Integrace uživatelského rozhraní: v okamžiku proniknutí zpracování prostřednictvím Internetu kdekoliv ve světě, může být sjednocování rozhraní realizováno pouze mezinárodními normami nebo komerčními standardy.
INTEGRACE PODNIKU S OKOLÍM:

- přizpůsobit podnik měnícímu se stavu hospodářského prostředí a iniciovat změny
- navázat úzké vztahy s významnými externími partnery
- pomocí sítí poskytovat okolí a získávat informace
INTEGRACE PODNIKOVÝCH PROCESŮ:
- cílem je zefektivnit interní podnikové procesy a jejich vazby
- zaměření na zkrácení doby procesů (reakce), zefektivnění procesů (min.zdrojů), optimalizaci procesů (kvalita)
- postup se nazývá BPR
- součástí BPR je integrace s funkcemi IS, hledání podpory pro činnosti i procesy

TECHNOLOGICKÁ INTEGRACE:
Zahrnuje složky:
- datovou (jednotná datová základna sdílená různými aplikacemi)
- HW – HW komponenty do jedné sítě
- SW – vzájemné propojení programů pro různé podnikatelské aktivity
- Uživatelské prostředí – dosažení shodného ovládání různých aplikací

Žádné komentáře:

Okomentovat