Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

13. Firemní (organizační ) kultura a chování pracovníků

Definice pojmu firemní kultura
Firemní kultura je soubor hodnotových představ a norem chování, který je produktem managementu podniku a ovlivňuje základní postoje zaměstnanců (je všeobecně přijímán a dlouhodobě udržován), projevu se ve všech oblastech jeho života.
Složky firemní kultury, „model 7 S“
Firemní kultura = sdílené hodnoty podstata podnikové kultury.
Model 7 S : - Struktura
- Systém
- Styl
- Staff (zaměstnanci)
- Schopnosti, dovednosti
- Strategie
- Sdílené hodnoty – jsou středovou veličinou, všechna „S“ jsou vzájemně propojena
Strategie firmy
1. Agresivní
Silné stránky jsou vhodné pro uchopení příležitosti, firma pak musí rozvíjet své silné stránky v souladu s očekávaným vývojem stavu okolí.
Hlavní postupy:
— inovační rozvoj
— vertikální integrace

2.a Neutrální
defenzivní
Požadavky na uchopení příležitosti oslovují slabiny organizace a ta nemůže o jejich uchopení uvažovat. Přitom se musí chránit proti úspěchům ofenzivních strategií jiných organizací.
Hlavní postupy:
— vyčkávání a posilování slabin
— horizontální integrace

2. b Neutrální
ofenzivní
Hrozby z okolí dopadají na silné stránky organizace a tím ji ohrožují. Firma však musí v zájmu rozvoje svých obranných schopností odstraňovat vlastní slabiny.
Hlavní postup:
— řízený obrat

3. Defenzivní
Hrozby působí na slabiny a ohrožují další existenci.
Hlavní postupy:
— řízená likvidace
— opuštění zablokovaného programu

Žádné komentáře:

Okomentovat