Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

7. ŘÍZENÍ VÝKONNOSTI VE VEŘEJNÉM SEKTORU

7. ŘÍZENÍ VÝKONNOSTI VE VEŘEJNÉM SEKTORU

Řízení veřejné správy se v posledním období, v našich podmínkách i v celé EU, podstatně mění.
Občanská společnost odmítá centralismus, byrokracii úředníků a volá po zavedení principů managementu, jehož koncept je většinou nazýván „New public management“.
Filosofie tohoto druhu řízení organizací státní správy lze charakterizovat takto:
Orientace na:
- budoucnost
- občana → zákazník – zájmové skupiny
- soutěž při hodnocení souboru návrhů
- cíl → perspektivu
- výsledek → měřitelný výsledek
- měřitelné finanční výsledky (alespoň náklady)
- další měřitelné efekty
- management procesů → nikoliv jen na strnulé organizační hierarchii
- orientace tržní → princip nabídka – poptávka místo příkazů, zákazů
Nová politická orientace umožňuje i použití nových systémů řízení. Navíc se prosazuje i:
- permanentní komunikace – veřejná správa → občan
- princip učení se – snaha o kvalifikované řešení

Žádné komentáře:

Okomentovat