Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.2.3.3 Technická příprava a realizace nového produktu

5.2.3.3 Technická příprava a realizace nového produktu
Postupuje se většinou podle schéma:

Požadavky zákazníka

Výběr řešení → technická příp.výroby → prototyp → ověř.výroba → výroba

Koncepce našeho VaV

Cíle a měření:
- řízení projektu (počet nových řešení, technologie, vyčíslené přínosy, otevírání postupných etap, analýza jednotlivých milníků)
- řízení času řešení (čas potřebný pro realizaci, srovnání s vlastní zkušeností, benchmarking)
- řízení nákladů projektu (aktuální a plánované náklady za každou etapu)
5.2.3.4 Uvedení produktu na trh
Tento proces vedle organizování nutných testů kontroluje zda nový produkt přinese plánovaný komerční přínos.
Cíle a měření:
- rychlost uvedení na trh (časy jednotlivých etap, sledování nutných úprav)
- efektivní výroba produktu (výrobní náklady, počet úprav nákladů)
- obchodní efektivnost nového produktu (prognóza skutečné poptávky, měření efektivnosti – výnosy, zisk apod.)

5.2.4 Regulační a sociální procesy
Podnik sídlí a podniká v konkrétním prostředí, kde působí národní a místní předpisy, které mají vliv na povinnosti k normám pro prostředí, zaměstnanost, zdravotní a sociální péči o zaměstnance apod. Podnik musí nejen respektovat tyto normy, ale hledat možnosti jak zvýšit výkonnost interních procesů z těchto pohledů.

Žádné komentáře:

Okomentovat