Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6.3.2 Formulace vztahů příčin a důsledků

6.3.2 Formulace vztahů příčin a důsledků
Zobrazení řetězců vztahů – Strategická mapa – ukazují:
- vztahy mezi cíli v jedné perspektivě a mezi perspektivami ostatními
- projektují strukturu a účinky jednotlivých strategických akcí
- naznačují spolupráci jednotlivých funkčních oblastí řízení nebo členů týmů
- model strategického úspěchu
1. Varianty odvození řetězců příčin – důsledků
a) Bottom – up
Od potenciálu nahoru (k int.procesům, zákaznickým cílům, fin.cílům)
Výhoda: zdůrazňuje význam potenciálu (nehm.maj.)
Nevýhoda: těžko se konstruuje řetězec
b) Tvorba vycházející od finanční perspektivy (deduktivní způsob)
- nejdříve vzájemně propojit cíle finanční perspektivy
- jednotlivé cíle fin.perspektivy se propojí (pokud je tam příčinná vazba) s cíli zákaznické perspektivy a perspektivy procesů a potenciálu
- podobně se pracuje s cíli zákaznickými i procesními
Někdy se tato metoda mění nebo kombinuje i s dílčími induktivními postupy (je žádoucí, aby cíl konkrétní perspektivy podporoval cíl vyšší persp.?)
c) Tvorba vycházející z jedn.cílů zákaznické perspektivy
Řetězce příčin a následků u cíle zákaznické perspektivy
- Nejdříve porovnání (vazba) s ostatními zákaznickými cíli
- Následně se páruje (porovnává) tento zákaznický cíl s cíli procesů a potenciálu
Metoda → jak může cíl procesů a potenciálu pomoci splnění zákaznických cílů
- Nakonec vazba zákaznických cílů na finanční
d) Matice příčin a důsledků
Příklad: Korelace mezi dosaženými cíli „potenciálu“ a „zákaznické perspektivy“

Je zřejmé, že zejména nejsilnější vazby příčina – důsledek vedou k vazbě (např. cíl č.1 potenciálu je příčinou cíle č.1 zákaznického cíle)

Žádné komentáře:

Okomentovat