Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6.4.2 BSC a vedení zaměstnanců

6.4.2 BSC a vedení zaměstnanců
BSC umožňuje využít efektivně lidských zdrojů pro zajištění optimální účinnosti procesů.
Individuální cíle → zvýšená zodpovědnost zaměstnanců
→ možnost využít i pro pobídkový systém odměňování
V podstatě návrat k starému systému MBO (Management by Objectives)
V praxi existují různé modely vedení zaměstnanců, až k motivaci:

Proces řízení výkonnosti zaměstnanců Top-down



6.4.3 Integrace BSC do systému reportingu
Stávající situace reportingu a controllingu:
- Controlling vydává množství většinou finančních výsledků
- v těchto informacích těžko identifikovat plnění cílů
- Proto se většinou stává, že prostor pro řízení podniku je rozdělen:

Jediná cesta možné změny:
- změnit controlling tak, aby poskytoval údaje o plnění všech dílčích úkolů (cílů) podle metodiky BSC a tím umožňoval řídit plán rozvoje podniku
Dokumentace je rozdělena na 2 části:
1. Dokumentace o našem strategickém plánu
- předpoklady plnění strategického plánu
- základní struktura strategického plánu
- cíle
- realizace cílů přes strategické akce
2. Reporting realizace strategického plánu
- stav plnění strategických cílů (včetně rozboru z pohledu příčina/důsledek)
- porovnání plánovaných cílových měřítek a skutečně dosahovaných (včetně trendů)
- přehled plnění přijatých nápravných opatření
- návrh dalších úprav

V praxi podniků s implementovaným BSC se ukazuje:
- Stávající IS neumí přímo vyhodnocovat výše uvedeným způsobem plnění plánu. Musí do tohoto procesu vstupovat specialista – koordinátor
- Koordinátor sbírá údaje z IS, které do IS dávají vedoucí týmů (odpovědní za plnění dílčích cílů BSC)
- Sám potom v činnosti controllingu sestavuje report o plnění strategického plánu s implementovaným BSC

Žádné komentáře:

Okomentovat