Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.2.2.2 Získání zákazníků

5.2.2.2 Získání zákazníků
Náročný i nákladný proces s nově vybranými zákazníky. Oboustranná dohoda, že firma nabízí produkt přesně v cílových parametrech (hodnotách) zákazníků.
Cíle a měření:
- komunikovat a dokazovat hodnoty nabízených produktů ( dostat do podvědomí přednosti našich produktů)
- marketingové akce pro vybrané zákazníky (různé akce pro různé zákazníky)
- získání zákazníků (sledování nákladů pro získání zákazníků, plán dlouhodobějších vztahů)
- distribuční kanály

5.2.2.3 Udržení zákazníků
Je zřejmé, že je výhodné si udržet stávající zákazníky – jsou zvyklí na produkty i servis, komunikují, produkty mají pro ně hodnotu, jsou ochotni zaplatit i víc než noví.

Cíle a měření:
- zajišťování extra servisu (počet zákazníků, kvalitativní pořadí zákazníků, umožnit zákazníkům delší čas pro reklamace)
- budovat spolupráci se zákazníky přinášející hodnotu (sledovat % z výnosů)
- získávat vysoce loajální zákazníky (účast zákazníka při realizaci produktu,zjišťovat pravidelně momentální stav spokojenosti)

5.2.2.4 Zlepšování vztahů se zákazníky (cíl – ještě zvýšit objem prodejů)
Rozborem je možné dokázat, že je často pro firmu nákladově výhodnější přinášet zákazníkovi nové přínosy (cena servis), než získávat nové zákazníky.
Cíle a měření:
- zvyšovat počet produktů (různých) pro 1 zákazníka (počet produktů / zákazník)
- prodávat řešení, které vymyslel zákazník (společně vyvinutý produkt, nový druh servisu podle zákazníka)
- spolupráce se zákazníkem (výhradně kontrakty jen s naší firmou, někdy až společný podnik se zákazníkem)

Žádné komentáře:

Okomentovat