Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6.3 Tvorba BSC

6.3 Tvorba BSC

6.3.1 Odvození strategických cílů
Jde o určení strategických cílů v každé perspektivě.
Správné určení cílů – klíč k úspěšnému řízení plánu metodami BSC.
Při stylizaci cílů méně myslet na měřitelnost (vše je měřitelné), více na koncepci strategických akcí pro splnění cílů.
Častý postup:
- diskutovat např. 15 cílů pro každou perspektivu
- vybrat nakonec 5 cílů na perspektivu
Příklad: Diskuze o návrhu cíle Fin.persp.: Cash-flow
- diskutující namítali, že jde spíše o měřítko
- souhlas ved.fin.odd.: cíle nestavět na finančních ukazatelích typu CF
- návrh vedení podniku: změnit tento cíl na:
• zlepšení hospodářských výsledků podniku
• hlavní měřítko výsledků – stanovená hodnota CFROI (např. 15%)
• další měřitelné hodnoty se jen přiřadí (např. rentabilita VK)
- takto probíhá diskuze o každém cíli ve 4 perspektivách

Příklad pro tvorbu finančních cílů (obecný strategický záměr)

Žádné komentáře:

Okomentovat