Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Zahraniční trh je malý, ...

• Zahraniční trh je malý, nemá dostatečný tržní potenciál, a proto upřednostňují firmy licenční operace před přímými investicemi.
• Prodej práv k průmyslovému vlastnictví je spojen s výhodným kooperačním či jiným vývozem zboží, např. s vývozem komponentů a zařízení
• Prodej průmyslových práv je spojen s reciproční komerční výhodou, např. dovozem licenčních výrobků vyrobených v zahraničí výměnou za jinou technologii.
• Dochází k porušení práv firmy jako majitele průmyslového vlastnictví a licenční dohoda představuje řešení případného konfliktu, který by mohl skončit až soudním sporem.


Důvody, které firmu naopak vedou k nákupu práv k zahraničním nehmotným statkům, mohou být následující:

• Podnik nemá prostředky k rozvíjení vlastního výzkumu a vývoje
• Zahraniční patentová ochrana je natolik dokonalá, že nelze dosáhnout vlastního originálního řešení
• Firma hodlá rozšířit vývoz výrobků, jejichž části jsou v některých zemích chráněny patenty zahraničních firem.

Žádné komentáře:

Okomentovat