3) stylová oblast publicistická - publicistický styl
- dílčí oblast reklamy
- patří k nejrozšířenějším, je obrovský svým rozsahem a v jeho dopadu na občany.
- Styl tzv. hromadných sdělovacích prostředků (tisk, rozhlas, televize) = masmédia, člověk je zahlcován novými informacemi.
- mluvený, psaný či kombinovaný projev, projevy veřejné, určené širokému okruhu adresátů
- realizace: spisovná čeština, fáze, klišé - ustálený slovní obrat nadměrně používaný
reportáž - přímý přenos z prostředí, z něhož je čerpán námět jako živé vylíčení skutečné události na základě autorova očitého svědectví
interview -útvar skládající se z otázek novináře a odpovědí dotazovaného fejeton - zpracovává drobné zajímavé téma lehčím, zábavným tónem
sloupek - vtipná časová úvaha, zalomená do sloupce, sázená kurzívou, umístěn na první straně listu
zpráva
Žádné komentáře:
Okomentovat