Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2. Charakteristika a typy podnikových kultur

Firemní kultura:
 vnitřní klima firmy, jakou máme stupnici hodnot a perspektiv, soubor názorů lidí, soubor postojů a norem chování
 výsledech – vše funguje bez příkazů, protože lidé uvedené principy sdílejí
 vyžaduje typické chování zaměstnanců , typické uvažování pro firmu a vystupování těch, kteří jsou členy organizace
 zaměstnanci mají stejně hodnotné sestavy
 je vyjádřena nepsanými pravidly, zvyklostmi, rituály, symboly, formou komunikace, principy řízení
 hodnoty podniku musí být v rovnováze s hodnotami zaměstnanců

Hodnoty firemní kultury:
 zaměstnanci si váží svých vedoucích, akceptují je, jsou vůči nim loajální a totéž očekávají od nich
 klima otevřenosti – vzájemná komunikace je denní záležitostí a zaměstnanci se neobávají říct vedoucím kritická slova a projevit oprávněně i nespokojenost
 zaměstnanci nemají pocit bezmoci – zaměstnanci by měli mít možnost ovlivňovat rozhodování vedoucího
 zaměstnanci se většinou cítí spoluodpovědní za rozhodování ve firmě

Žádné komentáře:

Okomentovat