Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Vývoj světového dramatu ve 20. století

Samuel BECKETT
Ir, píše francouzsky,NC
ČEKÁNÍ NA GODOTA ( na opuštěném místě se setkávají dva tuláci, mezi nimi se odvíjí chaotický dialog, z něhož vyplývá, že oba čekají na jakéhosi Godota, který by snad mohl změnit jejich další životní osudy, opakovaná scéna s chlapcem, který vždy oznámí, že pan Godot přijde další den, monotónnost, stereotyp, bezútěšnost, nekonečnost čekání, jazyk ne jako komunikační prostředek, ale pouze jako prostředek k zabití času

Eugéne IONESCO
Francouz, řada tzv. antiher PLEŠATÁ ZPĚVAČKA – inspirace konverzační příručkou angličtiny, vystupují zde manželé Smithovi a Martinovi, snaží se řešit problémy s komunikací – problém komunikace mezi lidmi a stereotypností, ve svých dramatech zvýrazňuje absurditu hromaděním nesmírného množství nesmyslných slov nebo předmětů

Jean Paul SARTRE
NEVOLNOST – existen., zabývá se fil., návaznost na Jamese Joyce, forma deníku, uvědomění si existenci, smysl a existenci věcí
ZEĎ, SLOVA

Thoams Stearns ELIOT
NC, modernismus, novoklasicismus,
POEMA

Žádné komentáře:

Okomentovat