Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Reengineering

Reengineering (americká reakce na jap. úspěchy)
- systém změna architektury procesu – jednorázové, komplexní zlepšení, radikální dramatické zlepšení systémů podnikatelských procesů, cíl – zlepšení parametrů (nákladů, kvality, služeb, rychlosti) >> Američané zlepšili všechno najednou a dohonili Japonce kteří zlepšovali postupně.
Champy-Hammer – autoři díla „REENGINEERING“ – tj. bible reinženýringu

Benchmarking
- z konkurence si vyberu nejlepšího představitele ze svého oboru – můj vzor – srovnávám se s ním. Zaměřím se na pro nás nejméně příznivé – zainteresování lidí k tomu, abychom se vyrovnali vzorům. Je to méně násilná metoda – možná vhodnější v ČR (nestabilní prostředí).
Reengineering – „každý pátý vyletí“.

Radikální změny marketingové strategie
Autoři: Hammel – Phahalad – „Seen the future first“ – role inovací, zaměř. na budoucnost – výroba podle (souč. či min.) požadavku zákazníků je odsouz. k zániku; řadu vynálezů si člověk vůbec nedovede představit. Ani neví, co by vůbec mohl chtít.
Př.: Ford se v dotazníku ptal zákazníků, zda by chtěli auto ve stylu „mini van“-něco jako mikrobus – záporná reakce – rozhodli se to nevyrábět; Chrysler později něco podobného uvedl na trh a měl obrovský úspěch..
JE LEPŠÍ VYROBIT NOVÝ VÝROBEK A DIKTOVAT ZÁKAZNÍKŮM (MÓDA..).

Pravidlo 40-30-20
• pohled na vnější okolí podniku ......... 40 % času
o budoucnost (analýza za 3 a více let).........30 % z těch 40 %
 upřesnění prognóz na vývoj výrobku, vývoj odvětví (kolektivní)...20 % z těch 30 % ==> tedy 2,4 % času je věnováno na tyto inovace.

Žádné komentáře:

Okomentovat