Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

KONEC 20. STOL.

EMPIRICKÝ MGMT – P. DRUCKER
- autor názvu „turbulentní doba“ – kvůli tomu, že nelze dělat lineární prognózy vývoje, je nutno okamžitě reagovat (metoda pokusů a omylů);
- MBO – management by objectives – řízení podle cílů.




vedení, závod, provozy, dílny snížení doby – pozvat zástupce nižších úrovní na
(vznikají diskuse, zpomalující jednání vyšší úrovně (rychlejší). – MBO.
implementaci)

PHILIP KOTLER
- je autorem „bible“ moderního marketingu – Marketing management – a mnoha dalších publikací.

strategický management (využ. konkurenč. výhody)
• Porter – teorie konkurenční výhody; podniky využ. svých výhod proti konkurenci.

• hledání dokonalosti (rysy „dokonalých“ podniků)
• T.Peters – R.Waterman – 80.léta – kniha „Insuiture of excellence – hledání dokonalosti“ – vytvořili specifické ukazatele sledující růst podniku, jeho výkonnost apod. Vybrali pak 62 nejlepších podniků podle těchto ukazatelů – hledali pak společné rysy těch nejlepších; když to budou ostatní dodržovat, můžou se dostat mezi nejlepší – tenkrát to byla bomba – super myšlenka. Rysy dokonalých podniků:
o aktivně jednat (tvůrčí úsilí ved. pracovníků, neustále měnit strategie..)
o být v blízkosti zákazníka
o autonomnost a podnikavost (divize – samostatnost)
o motivace, zájem pracovníků
o soustředit se na výrobky, které mají úspěch
o neopouštět to, co firma zná a umí
o ploché struktury
o umění řídit proměnlivě
(bohužel, po 10 letech od vydání knihy, polovina z „nejlepších“ 60 podniků zkrachovala; chybou byl zřejmě pouze povrchní průzkum; kniha byla kritizována.)

Žádné komentáře:

Okomentovat