Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Příležitosti na trhu

neformulované

potřeby nevyužité
příležitosti
formulované

dnešní zákazníci potenc. zák.
zákazníci

Strategické trendy
4 skupiny podniků:
1) nereaguje na trh
2) zjišťuje a reaguje na požadavky zákazníků
3) zjišťuje a reaguje na nejnovější výr. konkurence (rychlé kopírování)
4) hledí do budoucna (odhaluje nevyužité příležitosti – nejlepší!)

Závěr (spíše pro zajímavost):
John Mole: Jiný kraj, jiný mrav (Management press 1995)
zvyky v jednotlivých zemích v MGMTu atd.
- míra centralizace, úloha vlády, organizace a struktura, vzdělání, jazyk, společensk. zvyky.
Francie
- centralistický stát
- všechno je dáno instrukcemi shora
- všechno je pokryto zákony
- „my zákon dodržujeme, ale vysvětlujeme si ho jiným způsobem“ >> hledání cestiček..
- centralistické podniky; strmé struktury (převaha středního mgmtu), odsunování problémů nahoru; plánuje se – dotace, pokud půjde podnik stanoveným směrem; šéf musí všemu rozumět; šéf = diktátor; těžko šéf přizná že něco neumí; přesný plán hlášení nadřízeným; kvalifikace lidí (!)
- matematika, inženýři – nejvýše cenění lidé; (v Anglii – dobrá týmová práce, ale špatná matematika); preferované školy – kontakty pro praxi – elita.
- u Francouz., Jap. firem se Čech nemá šanci dostat na špičku; Francouzi mají rádi inteligentní humor (ne hospodský); pracovní doba – kratší polední přestávka; vzácně večírky – bezprostřední chování zaměstnanců a šéfů. Jinak jsou šéfové rezervovaní.
- Německo, Holandsko – DOCHVILNOST!

Žádné komentáře:

Okomentovat