Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Základy managementu

1) Pojem managementu
2) Postavení manažera v organizaci
3) Prostředí managementu
4) Management a podnikání
………………………………………………………………………………
management (manage – vést, řídit)
rozvoj v souvislosti s podnikáním, když začalo záležet na hospodářské úspěšnosti X centrální plánování.
Centrálně plánovaná ekonomika
Plánovací komise


Ministerstva
Deetatizace (po r.89)
Státní správa

Dotace Zisk
Podniky: ztrátové; ziskové
Po roce 1989 se sféry rozdělily, každý podnik získal plnou odpovědnost za výsledky svého podnikání.
Synergický efekt (od Kantoroviče)
- synerg. efekt při zásazích z vyšších sfér je větší než při zásazích z nižší úrovně
- ale přesto centrál. plán. hospodářství v praxi nefungovalo
Centrální plánování – vždy bude mít nedostatek zdrojů

zdroje výstupy

problém centrálního plánování vyrobit v tržní eko.-problém prodat za ceny
(nedostatek zboží, fronty, prázdné obchody) přijatelné z hlediska nákladů

Manažer – tento pojem se používá v produktivní sféře. Manažer je teoreticky schopen vykonávat svou funkci ve všech odvětvích (jde o vedení lidí, není nutné aby přesně znal veškeré podrobnosti jejich činnosti) X vedoucí pracovník (např. vedoucí dílny – mistr).

Žádné komentáře:

Okomentovat