Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Manažerské role

– na základě empirických výzkumů se činnost pracovníků dá klasifikovat do deset rolí
1) interpersonální role (vyplývá přímo z formální pravomoci a zodpovědnosti vedoucího pracovníka udržovat a rozvíjet kontakty s partnery uvnitř i mimo organizaci)
- představitel organizace
- vůdce organizace
- spojovací článek
2) informační role (manažera spočívá v jeho účasti při vytváření, sběru, přenosu, třídění, filtraci a využití informací v informačních procesech)
- monitorující příjemce informací
- šiřitel informací
- mluvčí organizace
3) rozhodovací role (manažer je hlavním zjevným projevem jeho cílevědomé činnosti k dosažení cílů organizace)
- podnikatelská
- řešení sporných problémů
- alokace zdrojů
- vyjednavač
Zabezpečení organizačních struktur
Metodická hlediska
- činnosti organizačních struktur vychází ze soustavy cílů organizace
- vypracování hlavních úkolů a činností org. celku s ohledem na dělbu práce, řiditelnost….
- odhad zdrojové náročnosti uvažovaných úkolů a činností v čase
- volba základního strukturálního uspořádání
- volba vhodných řídících a koordinačních vazeb a mechanismů (centralizace, odpovědnosti, práva)
- provést sladění - s neformálními strukturami (dle významu)
- s disponibilní profesní kvalifikační strukturou

Žádné komentáře:

Okomentovat