Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Funkční a procesní uspořádání organizace

Funkční řízení
- stabilní rozdělené trhy
- diktát výrobce
- statické organizační struktury
- v případě implementace ERP systémů – modulově orientovaná implementace SSW
Procesní řízení
- globální trh
- diktát zákazníka
- flexibilní organizační struktury
- v případě implementace ERP systémů – BPR a procesně orientovaná implementace SSW
Složité a komplikované zpracování klasickým uspořádáním podniku (funkčním řízením) např.: obchodní zakázky v rámci podniku je dáno průchodem jednotlivými specializovanými útvary a odděleními. V případě procesního uspořádání se to zjednodušší a zefektivní. Dosáhne se zrychlení ve zpracování a snížení nákladů.
Hlavní odlišnost v současnosti spočívá v tom, že procesy jsou rozhodující pro všechny, to znamená i nevýrobní a administrativní činností. Proces představuje souhrn činností, které směřují k realizaci určitého výstupu užitečného pro zákazníka. Hlavní podnikové procesy jsou:
- primární proces – produkce výrobku či služeb
- proces prodeje a marketingu
- proces finančního řízení
- proces zajištění personalistiky – oblast lidských zdrojů
Aby mohl být proces efektivně realizován, měl by mít svého vlastníka, přiřazené zdroje a disponibilní čas k realizaci.

Žádné komentáře:

Okomentovat