Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Typy nákupního chování organizací

1. přímá koupě
 vyskytuje se především u zásobování firmy běžným materiálem
 organizace má dostatek zkušeností a je spokojena s dosavadními dodavateli
 rozhodování o nákupu je rutinní

2. nový problém
 vyskytuje se, když organizace nakupuje pro ně nový výrobek, např. když vedení podniku rozhodne vybudovat novou počítačovou síť
 organizace potřebuje hodně informací, zejména o ceně, kvalitě, značce, dodacích a platebních podmínkách, o spolehlivosti dodavatele

3. modifikovaná koupě
 vyskytuje se, když organizace má určité kladné zkušenosti z předchozích nákupů, nepotřebuje tolik informací
 sledují se především změny na příslušném trhu
Vlivy působící na chování organizace

vnější – ekonomické, technické, technologické, poltické, kulturní

Žádné komentáře:

Okomentovat