Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Incentivy

vnější podněty a jevy, které mohou vyvolat a někdy také spokojit potřeby
člení se na pozitivní a negativní
motivy mohou být racionální nebo emociální
ke zjištění motivů nákupů se používá motivační výzkum

b) osobnost
 souhrn podstatných a dlouhodobých vlastností, které určují jak člověk reaguje na své okolí
 patří sem potřeby, zájmy, schopnost, temperament, nadání, sklony, charakter

c) vnímání
 lidé se liší také tím, jak vnímají vnější podněty
 vyjadřuje způsoby jakým člověk přijímá, vyhodnocuje a využívá vnější podněty
 není to jen výsledek působení určitých smyslů, ale také ho ovlivňuje motivace, nálada, povaha, osobnost

odlišnosti při vnímání bývají důsledkem
1. selektivní distorze – lidé mají určitou tendenci přizpůsobovat získané informace svým představám
2. selektivní retence – lidé mají tendenci zapomínat nepříjemné věci, v paměti se udržují příjemné věci, nebo ty, k nimž mají kladný postoj, poměr
3. selektivní vystavení – lidé nemohou reagovat na všechny podněty a snadněji si zapamatují podněty, které vyhovují jejich potřebám a zájmům

vnímání je důležité zejména při tvorbě reklamy a při dalších tvorbách působení na zákazníky

Žádné komentáře:

Okomentovat