Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Moderní básnické směry přelomu 19. a 20. Století (moderna 90. let)

Arthur Rimbaud
dílo – básnická sbírka – Sezóna v pekle
ARTHUR RIMBAUD – ALCHYMIE SLOVA (15/3)
- měl jsem rád blbé malby – líbilo se mu staré umění
- chemie slova – míchání slov
- autor bere báseň jako obraz – vymyslel barvu samohlásek
- zapisovateli světa zaznamenával nevyslovitelné – jiný pohled na svět
- básnická veteš má podíl na alchymii slova – inspirace v běžných věcech
- zachycoval jsem závrati – rozhraní snu a skutečnosti, výjimečné stavy
- „Já je někdo jiný, špatně se to říká: Myslím mělo by se říct, myslí to ve mně“

on je on, tvoří někdo jiný
vidí jinak, cítí jinak
ARTHUR RIMBAUD – OPILÝ KORÁB

Autor:
- opilý koráb – bloudící – opuštěnost
- zosobňuje koráb – koráb jsem JÁ

Já:
a) zabloudilá loď
b) fantazijní zvíře
c) prkno posetá žhavými půlměsíci
d) koráb z mlhovin

Forma:
- ich forma

Slovní zásoba:
- metafora,personifikace(Já,koráb z mlhovin)
- anafory(opak stejného slova na začátku, opak epifora)
- použití dynamických (dějových)sloves
- zvláštní pozici ve větě než běžnou –subjektivní pořádek

Cíl:
- postavit vlastní prožitky,smysl života,básnický nádherný jazyk

Žádné komentáře:

Okomentovat