Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Výzkumný proces a požadavky na informace

Výzkumný proces můžeme rozdělit na tři hlavní etapy:
 přípravná fáze zahrnuje:
 identifikaci problému nebo příležitosti – zde je základem problém či příležitost přesně definovat a pokusit se o předběžnou formulaci hypotézy, která by nám určovala, kudy se má výzkum ubírat
 orientační analýzu situace – v této části ověřujeme stanovenou hypotézu, hledáme, zda podobné problémy má i konkurence, odvětví nebo zda jde o specifický problém naší firmy, výrobku. Probírají se cíle výzkumu, formulují se konečné hypotézy
 vytvoření plánu výzkumného projektu, který specifikuje typy údajů, které budou shromažďovány, způsob jejich sběru (metodu, techniku, vzorek), metody jejich analýzy, rozpočet výzkumu, stanovení přesných specifických úkolů jednotlivých pracovníků, kontrolu plánu a časový harmonogram prací
 realizační fáze zahrnuje:
 sběr dat – před započetím této fáze už musí být vyřešen způsob, jakým se data budou zaznamenávat a uchovávat pro budoucí vyhodnocení
 vyhodnocovací fáze zahrnuje:
 zpracování shromážděných dat
 analýzu a implementaci zpracovaných dat
 interpretace výsledků výzkumu a příprava a prezentace výzkumné zprávy - výsledky marketingového výzkumu je třeba prezentovat v jednoduché a srozumitelné formě. Výzkumník by se v žádném případě neměl snažit o to, aby čtenáře závěrečné zprávy ohromil velkým množstvím čísel nebo použitými statistickými metodami. Závěry by měly stručné, ucelené a srozumitelné, včetně konkrétních praktických doporučení. Stylisticky propracovaný text by měl být provázen přehlednými tabulkami, které by měly být z důvodů rychlé orientace a vizuální názornosti zpracovány také do grafů a diagramů.V závěrečné zprávě každého marketingového výzkumu by měla předkládána pouze ta zjištění, která jsou pro marketingová rozhodnutí významná a relevantní a která by vedení organizace mělo realizovat. Dobře provedený marketingový výzkum má zadavatelům nabízet lepší, kvalifikovanější a spolehlivější řešení existujících problémů

Žádné komentáře:

Okomentovat