Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

TRŽNÍ ZACÍLENÍ

Tržní zacílení znamená, na který segment či více segmentů se zaměříme. Kdo bude cílová skupina zákazníků? Toto rozhodnutí je pro podnik naprosto strategické. Podnik by se měl rozhodovat až po důkladném vyhodnocení segmentů. Špatná volba znamená obrovské ztráty nebo dokonce krach podniku. Podnik se však nemusí zaměřit na jeden segment či více segmentů, ale také na celý trh. Pak hovoříme o nesegmentovaném marketingu tzv. hromadném /masovém/ marketingu.
Příkladem hromadného marketingu může být sůl nebo cukr.

UMÍSTĚNÍ VÝROBKU DO SEGMENTU
/TRŽNÍ UMÍSTĚNÍ/
Smyslem je odlišit se od konkurence, upozornit na sebe, strhnout na sebe pozornost. Toho docílíme několika faktory:
• Vlastnosti výrobku a užitek – co zákazník získá koupí mého výrobku, je užitek z něj větší než užitek z výrobku konkurence, má lepší vlastnosti
• Cena – jsou moji cenu za výrobek zákazníci ochotni akceptovat, je vyšší nebo nižší než konkurenční cena, odpovídá užitku a vlastnostem výrobku
• Kvalita – je kvalita výrobku, ať už materiálová nebo spolehlivostní, vyšší nebo nižší než u konkurence, jaké je zpracování výrobku
• Distribuce - jsou mé distribuční kanály nasměrovány k cílovému zákazníkovi, dostane se k němu můj výrobek snáze než konkurenční
• Image – jak je můj výrobek, resp. Značka vnímána na trhu, má lepší jméno než konkurence


Na základě těchto faktorů volíme odpovídající marketingový mix.
Volba marketingového mixu je základem pro budoucí úspěšnost výrobku, jeho správné umístění. I dlouho budovaná pozice se dá velmi rychle ztratit chybou marketingového mixu nebo ztrátou pozitivního image
/např. Bingo na TV Nova/

Žádné komentáře:

Okomentovat