Základ informací ve firmě tvoří MIS, který má 3 součásti:
■ Vnitřní systém informací
- Ekonomické informace – tržby, náklady, zisk; musí být vztaženy ke každému produktu, ke každému zákazníkovi, ke každému trhu
- Údaje o účastnících trhu – zákazník, dodavatel, konkurence, distributoři, veřejné mínění /hlavní je zákazník – hlášení prodejců/
- Specifické údaje – osobní údaje o zákaznících
Marketingové zpravodajství – je vytvoření systému pravidelného sledování veřejně dostupných informací / Zpravodajství, Výroční zprávy, Nabídky na internetu, Oborové časopisy, Odborné časopisy, Sborníky, Databáze, Veletrhy/
Marketingový výzkum – zabezpečuje nezbytné informace, které nejdou zjistit odjinud; je to systematický, cílevědomý proces zajištění informací
Úkoly marketingového informačního systému
* Stanovit informační potřeby
* Stanovit zdroje informací
* Shromažďování informací
* Technické zpracování
* Analýza dat – statistická
- psychologická
* Distribuce dat, zpřístupnění
* Archivace
„Datamaining“ – dolování v datech, sledují se dlouhé řady dat v časové souvislosti
Žádné komentáře:
Okomentovat