Koncepce totálního produktu vychází z té myšlenky, že výrobce nenabízí výrobek jako souhrn užitných hodnot, ale jako řešení problému spotřebitele, proto je nutno výrobek doplnit o další faktory /konkurenční boj na trhu!/
Totální výrobek se skládá ze 3 vrstev:
1) Jádro
2) Hmotný výrobek (kvalita, design,značka, obal, styl)
3) Rozšířený výrobek (prodejní a spec. služby,záruky, servis, platební podmínky)
Někdy uváděna i 4 úroveň, která je utvářena subjektivním psychologickým vnímáním výrobku - IMAGE
JÁDRO – základní užitný efekt; je tvořeno základními funkcemi, pomoci kterých zákazník uspokojuje podstatu své potřeby / CO CHCI KOUPIT/
HMOTNÝ VÝROBEK – je tvořen soustavou technických parametrů, doplňkovými funkcemi a vnějším vzhledem produktu /JAK VYPADÁ/
ROZŠÍŘENÝ VÝROBEK - způsob, jak bude výrobek prodáván a používán včetně doprovodných služeb /ZA JAKÝCH OKOLNOSTÍ JE MOŽNO VÝROBEK POŘÍDIT/
Kvalita – jedná se o poměřování charakteristik výrobků s odpovídajícími předpisy a standardy
Design– cílem je uvést v soulad funkční a vnější charakteristiku výrobku; předpokládá vytvoření estetického dojmu, jenž vyvolá v zákazníkovi pozitivní pocit
Značka– jméno značky – část značky, která je lehce vyslovitelná; logo značky – vizuální část; obchodní značka – značka nebo její část, která má právní ochranu, je ve výhradním vlastnictví
Základní funkce: identifikační
ochranná
propagační
Obal – primární funkce – ochranná
sekundární funkce – zvýšení přitažlivosti
transportní funkce
informativní funkce
Cíl obalu – chrání produkt, snadná manipulace, upoutává pozornost, rozpoznatelnost produktu, emotivní působení, informativní účely
■ Styl – souhrn aktuálních estetických charakteristik výrobku;
je vždy uměle navržen a vytvořen jednotlivcem nebo
kolektivem
Žádné komentáře:
Okomentovat