Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Meziválečné drama 4

Osel a stín, Pěst na oko, Těžká Barbora, nebe na zemi, Svět za mřížemi
Pudr a benzín+Hej rup+Svět patří nám-filmy, které vytvořili
Forbíny-zvláštnosti v představení, doplňována předscénami, improvizované rozhovory Wericha a Voskovce vedené před oponou před představením nebo o přestávce, oba v dialogu pohotově reagovali na aktuální situaci a na diváky
Představení byla humorná díky jazykovému humoru
Rub a líc-zaměňuje nápis Krupp-Essen za kroupy k jídlu (handgranát za konzervu)
Hej rup-objevuje se „maslostroj“ (rozhrkaný automobil) a „cukatura“ (když „maslostroj“ pracuje) - nová slova
Všechny jejich hry byly doplněny nějakou písní (texty Werich+Voskovec, hudba Ježek)
David a Goliáš, Svět naruby, Hej rup, Svět patří nám, Stonožka, Proti větru, Klobouk ve křoví, Tmavomodrý svět
1938-listopad, divadlo bylo zavřeno, Werich, Voskovec i Ježek emigrovali do Ameriky
Ježek tam během války zemřel a po válce se do Čech vrátil jenom Werich (Voskovec chtěl zůstat v Americe), který se divadlu věnoval dál s Miroslavem Horníčkem
D34-39-bylo založené roku 1933, zakázané bylo v roce 1938 (aby ukázali pokrokovost, měli v názvu o 1 rok dopředu = konec sezóny), režisérské divadlo (Emil František Burian), snažili se starého autora představit v novém podání, naše i cizí autory ze současnosti i z minulosti, všechny hry byly předváděny novým způsobem, využívalo se hlavně techniky (zvláštní osvětlení, zapojení filmové produkce, jednoduché kulisy, hry doplňovány zpěvem a tancem,), často protiválečné hry – jeden z důvodů, proč byly zakázáni, Burian byl vězněn)
Václav Kliment Klicpera (Každý něco pro vlast), Vítězslav Nezval (Milenci z kiosku, Manon Lescaut), Hašek (Švejk), Dyk (Krysař), Shakespeare (Kupec benátský), Moliere (Lakomec), Brecht (Žebrácká opera)

Žádné komentáře:

Okomentovat