spotřební chování
model podnět ® černá skříňka spotřebitele (predispozice spotřebitele k určitému jednání a druhu rozhodování) ® odezva
působení kultury
působení sociálních skupin
referenční skupina
je zdrojem informací pro koupi
je cílovou skupinou, do které se zákazník začlení zakoupením výrobku
individuální vlivy
vnitřní vlivy - psychologické
práh vnímání (podprahová reklama)
učení (druhy paměti)
postoje
motivace (potřeba se při překročení určité hranice stává motivem)
osobnost
kupní rozhodovací proces
rozpoznání problému ® hledání informací ® hodnocení alternativ ® kupní rozhodnutí ® ponákupní chování
ponákupní chování
J věrnost, generalizace, dobré slovo z úst
L přepnutí (na konkurenci), diskriminace, záporné slovo z úst
typy kupních rozhodovacích procesů
rutinní kupní rozhodování (např. mléko - známé výrobky)
omezené řešení výrobku (známá kategorie výrobků, neznámé výrobky)
rozšířené rozhodování (neznámé věci)
kupní chování institucí
charakter poptávky
odvozená od poptávky spotřebitelů, méně pružná, je závislá na dalších komplementárních produktech
role
iniciátoři, uživatelé, rozhodující, nakupující, informátoři
Žádné komentáře:
Okomentovat